Een merk dat haar sterk bezighoudt met het produceren van
ecologisch verantwoorde producten is Ecover. Ecover levert was- en
schoonmaakproducten en focust daarbij op een gezonde leefomgeving voor het hele
gezin. Waar andere schoonmaakproducten gebruik maken van schadelijke stoffen,
doet Ecover een beroep op plantaardige grondstoffen en mineralen.
Er circuleren tal van leuke boodschappen zoals deze
hieronder, waarbij Ecover haar producten op een originele manier aanprijst.
Einstein wist ons vroeger al te vertellen dat wanneer de
bijen uitsterven de mens nog maar vier jaar te leven heeft. Einstein’s interpretatie
zal waarschijnlijk wat overdreven zijn, maar zoals de meeste onder ons weten is
er momenteel sprake van bijensterfte. Dit zou voor de mens wel eens drastische
gevolgen kunnen hebben. Bijen zijn heel belangrijk voor de bestuiving van de bloemen en dus ook voor de regulering van de voedselketen. Met dank aan de
bijen kunnen wij dagelijks genieten van de heerlijke smaak van vruchten.
Met dit
in het achterhoofd vermoed ik dat de insight van deze reclame-uiting slaat op
de milieubewustheid van de mensen. Consumenten beseffen dat er iets moet
veranderen inzake milieu en Ecover speelt daar op een leuke en realistische
manier op in. Door de bijen in het middelpunt te zetten, laat het merk zien dat
ze rekening houdt met wat er op ecologisch vlak gebeurt. Dankzij de aanwezigheid
en de functie van de bijen kunnen zij natuurlijke producten op de markt
brengen. Zij aanzien de bijen als inspiratiebron en als kleine helpertjes. De
natuur omhelst de bijen en dankzij de kennis van de bijen omhelzen zowel de
kleine diertjes al de natuur het merk Ecover.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten