Labels

Coca-cola (2) Burger King (1) Disney (1) Ecover (1) K'nex (1)

zaterdag 18 oktober 2014

Insight reclame-uiting Ecover

Elke dag wordt er gecommuniceerd over milieuproblemen zoals de verdwijning van het Amazonewoud, het teveel aan uitlaatgassen en het gat in de Ozonlaag dat als maar groter wordt. Het merendeel van de mensen wil groener door het leven gaan en wil ervoor zorgen dat hun ecologische voetafdruk geminimaliseerd wordt. Ook veel merken spelen in op deze attitude. Er worden groene producten geproduceerd, er wordt een deel van de winst geschonken aan organisaties die de bescherming van bossen of dieren garanderen of er wordt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen gedaan.

Een merk dat haar sterk bezighoudt met het produceren van ecologisch verantwoorde producten is Ecover. Ecover levert was- en schoonmaakproducten en focust daarbij op een gezonde leefomgeving voor het hele gezin. Waar andere schoonmaakproducten gebruik maken van schadelijke stoffen, doet Ecover een beroep op plantaardige grondstoffen en mineralen.
Er circuleren tal van leuke boodschappen zoals deze hieronder, waarbij Ecover haar producten op een originele manier aanprijst. 



Einstein wist ons vroeger al te vertellen dat wanneer de bijen uitsterven de mens nog maar vier jaar te leven heeft. Einstein’s interpretatie zal waarschijnlijk wat overdreven zijn, maar zoals de meeste onder ons weten is er momenteel sprake van bijensterfte. Dit zou voor de mens wel eens drastische gevolgen kunnen hebben. Bijen zijn heel belangrijk voor de bestuiving van de bloemen en dus ook voor de regulering van de voedselketen. Met dank aan de bijen kunnen wij dagelijks genieten van de heerlijke smaak van vruchten.

Met dit in het achterhoofd vermoed ik dat de insight van deze reclame-uiting slaat op de milieubewustheid van de mensen. Consumenten beseffen dat er iets moet veranderen inzake milieu en Ecover speelt daar op een leuke en realistische manier op in. Door de bijen in het middelpunt te zetten, laat het merk zien dat ze rekening houdt met wat er op ecologisch vlak gebeurt. Dankzij de aanwezigheid en de functie van de bijen kunnen zij natuurlijke producten op de markt brengen. Zij aanzien de bijen als inspiratiebron en als kleine helpertjes. De natuur omhelst de bijen en dankzij de kennis van de bijen omhelzen zowel de kleine diertjes al de natuur het merk Ecover. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten