Labels

Coca-cola (2) Burger King (1) Disney (1) Ecover (1) K'nex (1)

maandag 23 november 2015

Is ‘waarom’ bedrijven iets produceren belangrijker dan ‘wat’ ze verkopen?

Als communicatiestudent of –professional ondervinden we hoe moeilijk het is om creatief en verrassend uit de hoek te komen. Ooit al gehoord van de golden circles? Ze zijn misschien wel jouw sleutel tot succes. 

  • Wat = het resultaat
  • Hoe = specifieke acties om het doel te realiseren
  • Waarom = de overtuiging
De klassieke manier van denken was van ‘wat’ naar ‘waarom’. Bedrijven zoals Apple en Tesla hebben het ‘the other way around' geprobeerd en met een sterk resultaat. In alle nieuwsgierigheid heb ik na mijn wekelijks bezoek aan de supermarkt gekeken welke producten of merken ik in mijn winkelkar gelegd had. Sommige van de merken koop ik omdat ik sterk geloof in hun verhaal. Zo probeert mijn favoriet yoghurtmerk het verschil te maken door enkel met plantaardige producten te werken.


Waarom kocht jij je Iphone?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten