Labels

Coca-cola (2) Burger King (1) Disney (1) Ecover (1) K'nex (1)

maandag 23 november 2015

Misverstanden over promoties: laat je niet (altijd) vangen

Het doet bij iedereen een lamp branden: 2+1, 30% korting, 5 kopen en 4 betalen. Dagelijks krijgen consumenten verschillende promoties naar hun hoofd gesmeten, maar is het echt voordeliger?

Misverstand 1: In een pakje is het goedkoper dan los
Meestal kopen we onze frisdrank of onze kleine melkflesjes in een sixpack. Soms is het interessanter om de flessen apart te kopen, dus doe snel even de berekenging in de winkel. 

Misverstand 2: Actie, folderprijs, promotie, knalprijs: ze zorgen allemaal voor korting
Niet alle woorden die ze in de winkel gebruiken, wijzen op korting. Kijk altijd goed naar de prijs en neem je tijd om te vergelijken.


Misverstand 3: Meer is niet altijd beter
Het is niet altijd voordeliger om drie pakjes mee te nemen om dan korting te krijgen. Er kunnen marketingtrucjes achter zitten om je meer te doen kopen dan voorzien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten